آخرین اخبار

صنعت نمایشگاهی راهکاری برای توسعه بازار

صنعت نمایشگاه را می توان ابزاری برای توسعه بازار دانست؛ ابزاری که در دنیا برای معرفی کالا و جذب مشتری از آن استفاده می کنند. اما تحریم ها موجب شد تا در سالهای اخیر ایران نتواند چندان از این ظرفیت بهره ببرد.

اشتراک گذاری
21 خرداد 1401
کد مطلب : 1091

به گزارش اقتصادنیوز: در این خصوص علیرضا پیمان‌پاک رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران معتقد است، صنعت نمایشگاهی ابزاری برای توسعه بازار است، هرچند این ابزار نمی تواند کل مسیر توسعه را پوشش دهد، با این حال این صنعت در کنار بخش خصوصی، بهبود حمل و نقل و  غیره می تواند به رشد صادرات منجر شود

پیمان‌پاک در آیین روز جهانی نمایشگاه‌ها با اشاره به اینکه توسعه صادرات از طریق تعیین نقشه راه و برنامه درست کمی به نتیجه می رسد، عنوان کرد: برنامه داشتن با عددگذاری برای رسیدن به اهداف دقیق تر است و به راحتی در معرض نقد گذاشته می شود. اما   توسعه تجارت و صادرات الزاماتی از جمله فراهم کردن شرایط لجستیکی، قانونی و پولی و بانکی نیازدارد که باید فراهم شود. به گفته پیمان پاک، سازمان توسعه تجارت به سمتی حرکت می کند که این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد و بتوانیم از توانایی، ظرفیت و نظرات بخش های دیگر استفاده کنیم تا سیاستگذاری بهترین و کامل ترین باشد.

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون می توانند گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست‌ها پشتیبانی می کند، تأکید کرد: کارگروهی باید به عنوان بازوی مشورتی سازمان تشکیل شود تا بسته ها سیاست گذاری را تهیه کنند و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به دنبال مانع زدایی بودیم، اظهار داشت: سیاست جدید دولت توسعه بازار است که نقش نمایشگاه ها در این بخش باید پیگیری شود.

پیمان‌پاک با اشاره به برقرار نبودن سیستم نرم افزاری مناسب، گفت: باید همانند سیستم جهانی بستری نرم افزاری فراهم شود تا با ساز وکار درست افراد شایسته را شناسایی کنیم تا حمایت ها هدفمند شود.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین»  تاکید کرد: بر همین اساس حرکت در حوزه صادرات در مرزهای دانش باید در دستور کار قرار بگیرد، به این معنی که از نشست‌های بی تو بی، رمزارزها و غیره استفاده شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل‌های جدیدی شده است، تاکید کرد: با توجه به ورود جهان به مسیری جدید در صنعت و تجارت، باید با نوآوری و دیدگاه جدید به این بخش پرداخته شود که یکی از آنها فناوری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 20 =